Anže Mihevc | 30.01.2018

Lenuhova - zapis starešin

V nedeljo 28. januarja sva starešini ob sončnem vzhodu in še nekaj zvezdami na nebu, s tresočimi hlačami ob spremstvu, varovanju in nasveti sinov vstopila v Lenuhovo smer. Dodaten rešpekt je na naju vplivala Majina profesionalnost. Drug pred drugim sva z dobro oddaljenostjo, da bi skrila strah, najprej Jan, nato še jaz, opravila s prvim skalnim skokom. Anže je namero, da bi uporabil vrv za varovanje, takoj opustil. Videl je, da se greva zares. Janovo vprašanje, »Simon, ali kaj gledaš navzdol?«, me ni zmedlo. Bil sem že v sredini, Jan malo naprej. Premagala sva drugi skalni skok. Hitrih nog, oba že čez 50, sva naskočila vrh in ob razgledu zlatih okoliških gora bila deležna medijsko-fotografske pozornosti. Z Begunjščice po Centralni smeri sva po začetnem strmem delu pričela ČAO-tom kazati, kako se ob padcih ustaviš s cepinom, da ne prideš do doline. Prav tu pa smo ob razlagi in demonstraciji Anžeta pregledali prerez snežne odeje, ob tem pa je razložil na nevarnost klože. Dan je bil tako popoln. Vsi trije so se strinjali, da še gredo z nama, se kaj novega naučijo, slišijo in nasmejijo.

Simon Istenič

Ni lepšega kot z otroki v hribe. Še posebej, ko odrastejo. Ko so še majhni, je to bolj ali manj samo po sebi umevno, itak oni ne odločajo - gremo, in se gre. Ko pa odrastejo, in povabijo s sabo svoje starše – to je pa drugače. Staršem to godi, pomeni, da so z otroki v stiku in da jih ti spustijo v svoj svet. In ko sin povabi očeta, da gre z njim v steno, kaj drugega lahko šteje več?
Dan se lovi zjutraj. Drži, še posebej to velja, ko se gre v hribe. Tokrat pa je bilo res zgodaj, sploh za nedeljo. Nisem jutranje sorte, rabim malo več, da se prav sestavim. Ampak vstati ob štirih zjutraj je pa res še sredi noči. Še posebej, ker je bilo rečeno, da je grapa kratka, da bomo hitro zunaj na grebenu in da sestop ni dolg. Zdaj se zdi, da vem zakaj. Seveda, da bova s Simonom, tudi očetom mladega hribolazca Ahaca pod steno še v temi, zato, da se zaradi njenih strmih razsežnosti, zdaj varno skritih v mraku, za vstop ne bi premislila. Tako ali tako pa se ne bi, kako bi pa to izgledalo pred simpatično Majo, ki je bila z nami? Če bi bila samo fantovska družba, bi se hitro našlo kaj – tako pa zdaj ni poti nazaj in že smo pod vstopnim skokom. Ta je s snegom trdo zalit in hitro se prepikamo preko. Dobro napredujemo, smer je uhojena in mestoma razkošne stope v snegu mi omogočajo samo navidezni počitek, saj v vrhnjem, strmejšem delu razmeroma kratke smeri vseeno noge že dobro čutim. Seveda, nimam dovolj izkušenj v stenah in sem zato preveč napet na derezah, kar prve sporočijo meča. Ahac bedi nad Simonovimi manevri, Anže nad mojimi.
Prav preveč se ne razgledujem naokoli, zakaj, si dragi bralec razlagaj po svoje. Osredotočam se le na varna zaporedja gibov in niti ne opazim, da se je ta čas dan že pošteno dvignil. Okoliški vrhovi žarijo v jutranjem soncu, ko iz senčne stene izstopimo na greben. O, kako lepo nas sonce pogreje. Tako imenitno se počutim, da si za še boljši vtis nadenem sončna očala Smeško. Potem po grebenu do Begunjščice. Spodaj meglena morja, od tu pa pogledi letijo v sončno dalj. Sestopimo po Centralni grapi. Še v strmini s Simonom razigrano pomlajena demonstrirava zdrs in ustavljanje s cepinom. Menda zelo uspešno. Sva bila pohvaljena.
Hvala Maji, fantoma in Simonu za skrb in odlično družbo na dan, ki bo ostal v žlahtnem spominu.

Jan Mihevc

Maja prva piči po grapi

Mihevčev oče prav tako že visoko v grapi

razgledi ob jutranjem soncu

Klik za večjo sliko

strmo je... še mal pa bomo na varnem Smeško

še nasmeh prosim

Isteničev oče suvereno z nomicom

Ahac za očetovimi stopinjami

Ena za v družinski album

Grapa se nadaljuje

z Ahacom eno rečeva

in že smo na položnejšem delu

ena skupinska

previdno prečimo pobočja

sinhrona hoja z Vrtačo v ozadju

očeta sta pohitrila tempo

še kratek izstopni skok

cepini držijo

in že smo na sončku

veselje je veliko

Maja še mal potula

čaočana na vrhu grape

Klik za večjo sliko

tkole bomo kšn drug dan plezal

Ahac prav tako zadovoljen

še moja malenkost

vršni greben

kjer se odprejo prelepi razgledi

tja gremo pa naslednjič

tam sem bil pa zadnjič

vesela očeta

po grebenu do Begunjščice

še midva z Majo Smeško

tistole tmlele smo pa splezal

in smo odderezali proti avtu

Matjaž
Matjaž Tavčar, 30.01.2018, 10:09
Tole je pa en res lep prispevek...