Maja Bahovec | 21.08.2023

Medferajnovski Chamonix tabor

V nas je že kar nekaj časa tlela želja po avanturi in odkrivanju novih, nepoznanih krajev. Pa je nanesla beseda na Chamonix in takrat sem bila (vsaj jaz) pečena. Obiskala sem Aljošo, ki mi je kot izkušen obiskovalec Chamonixa predstavil kar nekaj lepih smeri in posodil vodničke, ki so nas še bolj navdušili za to idejo. V pričakovanju obiska tega kraja smo vsi nestrpno čakali kdo bo prevzel vajeti in kdaj lahko že začnemo pakirati. Ker tega KDO-ja kar ni hotelo biti, sem se odločila, da bo to moja domena. Razposlan mail je botroval k hitri zapolnitvi tabele, ker pa smo imeli idejo, da bi bil to medfejanovski tabor, kjer bi se povezali tudi z drugimi istomislečimi, smo povabili k taboru še nekaj drugih kolegov iz sosedskih ferajnov. Skupno nas je bilo 22 članov iz 5 ferajnov (no 6 – povem kasneje), ČAO, AO Pot, AO Rašica, AO Črna in Bric ALP (AO Matica). Tabor je potekal od 28.7. - 6.8.2023. Zabukiramo hostel, nakupimo vodničke, razpošljemo vse napotke kam, kdaj, kako…zakaj pa ni bilo vprašanje. Večina se nas je na pot odpravila v petek. V soboto zjutraj vstanemo v deževen dan, ki pa je bil tako ali tako namenjen delanju planov, formiranju navez, zbiranju informacij o smereh in prilagoditvi. Seveda pa ni manjkalo tudi pravo, prvo Chamoniško pivo, ob katerem so ideje kar švigale. V nedeljo, kot pravi nadebudneži vstanemo že ob 5. uri zjutraj, pozajtrkujemo in jo hitro ucvremo vsak na svoj konec. Večina nas je ta dan odšla na Aiguille du Midi, kjer nas je pričakal veter in megla. Nekaj časa smo še debatirali o tem, da bomo na ledeniku samo malce vadili manevre in naredili kakšen krog, pa so nas nekatere (Maja, Neža, Miha in Popo) vseeno zasrbeli prsti in smo zavili proti smeri, saj se je v kotičku neba nekaj svetlikalo. Odločitev je bila odlična, saj se je po kakšni uri ali dveh prikazalo sonce, ki nas je nato spremljalo celo pot. Smer Arete des Cosmique je bila enkraten uvod v našo aklimatizacijo in spoznavanje novega okolja…no razen čakanja na abzailu in guidotov, ki morebiti ne vidijo dobro in so nas zato tako vehementno prehitevali ali pa jim je preprosto vseeno, da na štantu čaka še 15 ljudi. Dva naša (Larisa in Uroš) sta odšla pogledat greben na drugi strani, AO Pot (Elvis, Rok, Nejc, Matjaž in Blaž) pa so imeli podobnen plan kot mi, vendar jih je prav tako premamil led in sneg. Ostali naši (Gašper, Natalia, Lea, Ajda, Vito, Mina, Alina, Robi in Tomaž) pa so ta dan odšli na drugo stran doline. V bazi smo si ob zaključku ture, ob sveže kuhanih makaronih navdušujoče pripovedovali o opravljenih vzponih ter hkrati že listali za novimi. Sledilo je nekaj dni nestabilnega vremena, prezgodnjih jutranjih vstajanj, čakanja na gondolo, ki ni vozila, že ničkatera menjava opreme iz zimske v letno ter ad hoc sprememba planov. Nekateri smo plezali v Breventu, drugi so odšli v Argentiere, spet drugi v l’Index. Skratka, porazporejeni smo bili tam, kjer nam je vreme dopuščalo naše plezalske vragolije. Ker je bil z nami v gostih tudi legendarni Anton Tonač Sazonov (ferjan AO Matica – številka 6), pa so nam večere krajšale njegove alpinistične avanture in zgodbe, ki so nas večkrat pustile odprtih ust. V četrtek zvečer nam je bil pripravljen odpredavati o veličastnem, nadebudnemu alpinistu najbolj znani zgodbi, prvem uspešnem zimskem vzponu na Čopov steber. Mislim, da se vsi strinjamo, da je zgodba v živo še bolj impresivna in hkrati neverjetna. Res so bili mašine. V petek smo si po celotedenskem boju z vremenom le dopustili dan pavze, saj je bil za ta dan napovedan dež – in glej ga zlomka, dež je tudi bil. Nekaj se nas je odpravilo v mesto na sprehod, drugi so odšli na ledenik vaditi reševanje iz ledeniške razpoke, tretji pa so počivali v hostlu. Naš tabor se je vztrajno bližal h koncu in s tem so začele kopneti tudi naše zaloge hrane. Z iskricami v očeh in željo, da se še vrnemo smo se tako v nedeljo zjutraj odpravili proti domu. Tabor nam je omogočil, da smo stkali še globlje vezi, se iskreno nasmejali en z drugim, spoznali dolino Chamonixa, nam dal ideje za naslednje obiske, omogočil spanje z 12 ljudmi v isti sobi, ki je bil svojevrstno doživetje pihalnega orkestra in seveda nepozabnih doživetij. Komaj čakamo naslednjega! 😊

Preplezane smeri:
Aiguille du Midi 3842, Arete des Cosmiques, II/AD3, 350m (Maja Bahovec in Neža Peterca; Miha hribernik in Miha Popovič; Alina Ledinek, Mina Kržišnik in Robi Skumavec; Gašper Ravnjak, Natalia Chernova in Lea Štrukelj; Ajda Sazonov in Vito Arh)
Aiguilles rouges, Clocher de Planpraz, La el Virginie, 5c, 200m (Maja Bahovec in Neža Peterca; Miha Hribernik in Lea Štrukelj; Larisa Marolt in Uroš Perko)
La Flegere, L'Index de la Gliere, Voie Brunat - Perroux, 5c, 215m (Maja Bahovec, Nejc Suhadolc)
Aiguille de Charlanon, Arete du Doigt, 5b, 200m (Neža Petrca, Miha Hribernik in Lea Štrukelj)
Perrons de Vallorcine, Traversée E > W, 4a, 450m, (Neža Peterca, Tomaž Pahor)
Aiguilles Rouges / Brévent, Crakoukass, 6a, 215m (Natalia Chernova in Gašper Ravnjak; Tomaž Pahor in Lea Štrukelj)
Aiguilles Rouges / Brévent, À fleur de roche, 6b+, 165m (Natalia Chernova in Miha Popovič)
Aiguilles Rouges / Brévent, Frison-Roche, 6a, 195m (Natalia Chernova in Miha Popovič)
Aiguilles Rouges / Brévent, Retour à la Bretagne, TD+ 6b, 145m (Natalia Chernova in Miha Popovič)
Aiguilles Rouges / Brévent, New Piola Route, 6c, 230m (Natalia Chernova in Miha Popovič)
Mont Blanc du Tacul, Triangle du Tacul, Contamine-Mazeaud, AD+ 3 II, 270m (Blaž Jereb, Matjaž Kavčič in Jernej Suhadolc)
Glacier d'Argentiere, Aiguille du Refuge, Le Gateau de Riz, 5c/5a, 230m (Blaž Jereb, Matjaž Kavčič in Jernej Suhadolc)
Glacier d'Argentiere, Aguille du Genepi, Arete Sud du Genepi, 5c/5b, 250m (Blaž Jereb, Matjaž Kavčič in Jernej Suhadolc)
La Flegere, L 'Index, Mani Puliti, 5b+, 250m (Blaž Jereb in Matjaž Kavčič)
La Flegere, L 'Index, Nez Rouge, 5b, 250m (Blaž Jereb in Matjaž Kavčič)
Le Brevent, Cocher-Cochon, 6a, 240m (Blaž Jereb, Matjaž Kavčič in Jernej Suhadolc; Elvis Susak in Rok Bernot)
Aguille L'Index, Southeast ridge, IV+, 130m (Mina Kržišnik, Ajda Sazonov in Vito Arh)
Aiguille du Midi, Arête à Laurence, PD 4b, 100m, (Larisa Marolt in Uroš Perko)
Aiguilles Rouges - Index, Modern Times, D- 5a, 185m (Larisa Marolt in Uroš Perko)
Aiguilles Rouges - Index, Mani Puliti, D 5b, 165m (Larisa Marolt in Uroš Perko)
Aiguilles Rouges - Brévent, Mic et Maousse, AD+ 5a, 105m (Larisa Marolt in Uroš Perko)
Les Chéserys, Voie Rouge, 5b, 180m (Ajda Sazonov in Vito Arh)
Aiguilles Rouges / Index / Tour des Crochues, Atom Crochue, 6b, 180m, (Miha Popovič in Tomaž Pahor)
La complainte des eaux-vins - 6a /250m; In Brunat/ Perroux -5b /250m (Alina Ledinek in Robi Skumavec)
Aiguille du Moine, South Ridge Integrale, D+, 600m, (Gašper Ravnjak in Tomaž Pahor)
Mont Blanc du Tacul, Triangle du Tacul, Chere Couloir, D4 II, 155m (Elvis Susak in Rok Bernot)
Glacier d'Argentiere, Aiguille du Refuge, Bettembourg de Droite, TD VI, 200m (Elvis Susak in Rok Bernot)
Glacier d'Argentiere, Aguille du Genepi, Morte de Rire, II VI+, 170m (Elvis Susak in Rok Bernot)
Aguille de Blaitiere-Red pillar area, Nabot-Leon, II VI, 170m (Elvis Susak in Rok Bernot)

odhod proti chamu

Miha Hribernik, 22.08.2023, 20:26
Srčka
Miha Gašperin, 22.08.2023, 22:29
Bravo! Tok smeri ste splezal, da se človek komej prebije čez cel seznam – ko pa se, ga zažeja po pivu in granitu. .