Matjaž Tavčar | 09.08.2014

Triglav, Bavarska in izstop Zimmer-Jahn

To je bila najina prva daljša tura in prva v Severni triglavski steni, na smer sva se pripravljala cel teden, tako da je bilo plezanje tekoče, orientacija pa nama ni delala težav. Vseeno prav hitra nisva bila, saj sva za Bavarsko rabila 7 ur, tako da sva ob 17h izplezala iz Zimmer-Jahn (4:45 Aljažev dom, štart 6:45). Zimmer-Jahn sva (po priporočilih) do zadnjega raztežaja plezala nenavezana. Večina raztežajev je kratkih, skica v Miheliču BP, opis zelo v pomoč. Smer je res odlično nabita, in vsakič, ko pomisliš, da bi bilo fino, da bi bil kakšen klin, ga zagledaš. V detajlih IV+ je varovanje odlično, ocene so primerne. Samo na enem štantu, v drugem raztežaju levo od Črnega grabna in navzgor, sem na stojišču zabil en klin. Frenda (rumenega in rdečega) sva uporabila 3x. Malce sva se lovila glede izstopa Zimmer-Jahn, pa nama je pomagala rašiška naveza, ki sva jo na začetku prehitela, saj sta malce falila smer. Na vstopu sva še rekla, da je kljub večji možnosti padajočega kamenja, morda fino, da sta pred nama (eden je že plezal to smer), "da se vsaj izgubila ne bova", ampak pa da dajva vseeno mislit s svojo glavo. To se je izkazalo za preroško in če v Miheliču piše "stopiš na poličko, kot izklesano iz žive skale", "....slediš 50m levo..." in če je pred tabo polička, ki vodi cel raztežaj levo, potem to že ni slučaj Smeško. Tudi "vznožje črnega, navadno mokrega, spodaj spodrezanega kamina" drži kot pribito. Torej izstop Zimmer-Jahn: ko prideš iz Bavarske v "prostran gruščnat zatrep (pogosto sneg)", ga "prekoračiš proti levi" (Mihelič!!!) in zagledaš Nemško grapo. Nato šele lahko uporabiš fotke od Jemčka Smeško.Sledil je dooooolg sestop in ob 20:30 sva se v Aljažu sesedla na pivu. Po skoraj 16-ih urah miganja je kar pasal Smeško

Klik za večjo sliko

V Vrata sva prišla že v petek in si ogledala Steno. In vstop. In dostop. Da bo ja šlo vse tekoče Smeško

Noč je bila zelo kratka...Prespala sva v Aljaževem domu, vendar so imeli nekje v bližini eni fantje veselico in smo do 2h zjutraj poslušali piskanje trobente, tako da je bilo spanje do 4h zjutraj bolj klavrno...

Takih prizorov se človek ne navadi

Začetek akcije

Plezala sva izmenično, vsak po cca tri cuge naenkrat. Se je kar obneslo, glede na kratke raztežaje.

Brez nenehnega preverjanja skice seveda ne gre

Klik za večjo sliko

Eden bolj zoprnih detajlov, kjer se skobacaš na "kmetiča". Najprej sem se jaz smejal Tinini ne-eleganci, nato pa ona meni.

Prsti so boleli, zelo boleli, ampak očitno ne dovolj, da si ne bi vzel časa, da pofotkam, kako to izgleda

Pogled proti koncu Bavarske

Klik za večjo sliko

Iz Bavarske proti izstopu Zimmer-Jahn je teba prečiti Nemško grapo, kjer je še kar nekaj snega. Na srečo je bil že dovolj zmehčan, tako da gre v roke vzameš kladivo in klin, pa gre.

Izstop Zimmer-Jahn

Zadnji raztežaj v Zimmer-Jahn, IV-, v detajlu so dobri prijemi

Klik za večjo sliko

Še par ovinkov, pa si na vrhu

Malce utrujena, vesela in ponosna!

Peter
Peter Janežič, 10.08.2014, 18:33
Lepo!
Miha
Miha Šercer, 10.08.2014, 22:36
Lepa!
Stanka
Stanka Jelenc, 11.08.2014, 07:45
Suuuper! Sem včeraj stala pod Steno, se mi je kar zdelo, da je nekdo od naših bil tam notri! Vam povem, da se ČAO duh še čuti tam okrog. No, zdej pa že nakladam, čestitke vama in navezi Metličar-Logaški. Super ste!